Eksamensbesvarelse i digital markedsføring

15 januar delte min foreleser Arne Krokan årets eksamensoppgave på sin blogg. Jeg vil i denne posten dele min eksamensbesvarelse etter oppfordring fra foreleser.

Oppgaven lød som følger:

Oppgave 1.
Delingsøkonomien får stadig større oppmerksomhet også i det norske samfunnet. I Bergen er AirBnb største utleier og i New York er det over 20 000 Uber-biler, mot ”bare” 13500 drosjer. Forklar hvorfor delingsøkonomien vokser så raskt med bakgrunn i begreper som omfattes av ”digital økonomi” og andre forhold du mener påvirker veksten. Drøft hvilke momenter som taler for og mot delingsøkonomien i Norge.

Oppgave 2.
Facebook har startet tjenesten ”instant articles”. Forklar kort hva dette er. Lag en analyse av hvordan denne tjenesten kan påvirke konkurransebildet for norske medier samt utviklingen av norske avisers forretningsmodeller.  I analysen skal du også bruke begreper fra ”den digitale økonomien”.

Min besvarelse kan du lese i sin helhet her.



Ett svar til “Eksamensbesvarelse i digital markedsføring”

  1. […] som gjør brukervennligheten på mobil enda bedre. Instant articles kan du lese mer opp i eksamensoppgaven min. Det er ingen tvil om at vi i 2016 ønsker oss tilgang til nettsider når som helst, og hvor […]

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *